مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه واقعیت درمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه واقعیت درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه واقعیت درمانی مبانی نظری واقعیت درمانی پیشینه تحقیق واقعیت درمانی پیشینه داخلی واقعیت درمانی پیشینه خارجی واقعیت درمانی پیشینه پژوهش واقعیت درمانی پیشینه نظری…

پیشینه تحقیق و چارچوب نظری هوش معنوی 67 صفحه

پیشینه تحقیق و چارچوب نظری هوش معنوی 67 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش معنوی پیشینه نظری…

بررسی تطبیقی شهادت در اثبات دعوی

بررسی تطبیقی شهادت در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی شهادت در اثبات دعوی شهادت در اثبات دعوی در قوانین مصر شهادت در اثبات دعوی در قوانین ایران شرایط شهادت در اثبات دعوی نصاب شهادت در اثبات دعوی قلمرو اعتبار شهادت…

تاریخچه معرفت شناسی در دوره های مختلف و بررسی انواع آن

تاریخچه معرفت شناسی در دوره های مختلف و بررسی انواع آن کلمات کلیدی : پایان نامه معرفت شناسی سیر معرفت شناسی در اسلام مبانی آن از نظر شهید مطهری رویکردهای معرفت شناسی رویکردهای باورهای معرفت شناختی رایج ترین مدل های…

پروپوزال آماده رشته طراحی لباس

پروپوزال آماده رشته طراحی لباس کلمات کلیدی : پروپوزال طراحی لباس پروپوزال رشته طراحی لباس پروپوزال آماده طراحی لباس دانلود پروپوزال طراحی لباس پروپوزال پروژه طراحی لباس پروپوزال طراحی پارچه و لباس پروپوزال در مورد طراحی لباس پروپوزال پایان نامه…

پاورپوینت كاربرد اصول مديريت

پاورپوینت كاربرد اصول مديريت کلمات کلیدی : پاورپوینت كاربرد اصول مديريت كاربرد اصول مديريت برنامه ریزی برنامه ريزي جامع ضرورت و اهميت برنامه ريزي جامع برنامه ريزي عملياتي برنامه ريزي نيروي انساني سازماندهي محدوديتهاي ساختارهاي سنتي الگو هاي جديد ساختار…

پایان نامه کارشناسی رشته حرارت سیالات با عنوان فن كویل

پایان نامه کارشناسی رشته حرارت سیالات با عنوان فن كویل فن كویل انتقال حرارت سیستمهای تمام آبی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حرارت سیالات با عنوان فن كویل دستگاه فن کویل چیست؟ دانلود پایان نامه حرارت سیالات فن کویل خرید…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد هویت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد هویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری تعهد هویت…

بررسی و تشریح رویکردهای پرخاشگری

بررسی و تشریح رویکردهای پرخاشگری تحقیق پرخاشگری رویکردهای پرخاشگری مقاله در مورد پرخاشگری دانش آموزان تحقیقات انجام شده در مورد پرخاشگری تعریف پرخاشگری با ذکر منبع تعریف پرخاشگری از دیدگاه روانشناسان عوامل پیش بینی کننده پرخاشگری رفتن به سایت اصلی…

دانلود پرسشنامه امید به زندگی حلاجیان با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه امید به زندگی حلاجیان با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه امید به زندگی پرسشنامه اميد به زندگي حلاجيان پرسشنامه میزان امید به زندگی پرسشنامه در مورد امید به زندگی پرسشنامه امید به زندگی سالمندان نمره گذاری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعارض

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعارض کلمات کلیدی : مبانی نظری تعارض پیشینه تحقیق تعارض پیشینه داخلی تعارض پیشینه خارجی تعارض پیشینه پژوهش تعارض پیشینه نظری تعارض فصل دوم پایان نامه تعارض مبانی نظری تعارض در سازمان پیشینه تحقیق تعارض…

پاورپوینت فصل یازدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها

پاورپوینت فصل یازدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها دانلود پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش…

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران معایب ارزیابی 360 درجه شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه پایان نامه ارزیابی عملکرد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد تاب آوری روانشناختی 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد تاب آوری روانشناختی 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تاب آوری مبانی نظری تاب آوری پیشینه تحقیق تاب آوری پیشینه داخلی تاب آوری پیشینه خارجی تاب آوری پیشینه پژوهش تاب…

بررسی مولفه های جنسی و تشریح نظریه های آن

بررسی مولفه های جنسی و تشریح نظریه های آن کلمات کلیدی : مولفه های جنسی نظریه های جنسی پایان نامه مولفه های جنسی پایان نامه نظریه های جنسی مولفه ها و نظریه های جنسی رفتن به سایت اصلی هدف از…

مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان

مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان مقاله قاچاق مقاله قاچاق انسان مقاله قاچاق زنان پیامدهای قاچاق انسان قاچاق انسان در اسناد بین المللی ابعاد قاچاق انسان درجهان مبارزه با قاچاق انسان…

بررسی سفالینه های نیشابور

بررسی سفالینه های نیشابور سفال اسلامی نقوش در سفالینه نقوش اصیل سفالینه نقوش سفال در ادوار اسلامی تكنیك های تزیین ظروف در نیشابور بررسی نقوش هنر سفالگری در دوران اسلامی دانلود پایان نامه نقوش در سفالینه دانلود پایان نامه نقوش…

ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران

ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران صادرات غیرنفتی ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی اثر صادرات غیرنفتی بر رشد اقتصادی رشد اقتصادی در ایران با صادرات غیرنفتی ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد…

پرسشنامه مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی (iars)

پرسشنامه مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی (iars) کلمات کلیدی : مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی (iars) مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی مقیاس خطرپذیری جوانان ایرانی مقیاس خطرپذیری جوانان پرسشنامه خطرپذیری جوانان پرسشنامه خطرپذیری شغلی پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنبات فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA

زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA کلمات کلیدی : زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری زمانبندی وظایف در محاسبات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی 108 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی 108 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی دانلود مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی ادبیات نظری مدیریت…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

گزارش كارآموزی مهندسی صنایع با عنوان كنترل كیفیت (مونتاژ 1)

گزارش كارآموزی مهندسی صنایع با عنوان كنترل كیفیت (مونتاژ 1) تاریخچه ایران خودرو مشخصات كلی خودروهای در حال ساخت در شركت ایران خودرو دانلود گزارش كارآموزی مهندسی صنایع كنترل كیفیت خرید گزارش كارآموزی مهندسی صنایع خرید كارآموزی مهندسی صنایع گزارش…

بهینه سازی پارامترهای موثر در بهره برداری به روش فرازآوری با گاز در یکی از میادین نفتی خلیج فارس

بهینه سازی پارامترهای موثر در بهره برداری به روش فرازآوری با گاز در یکی از میادین نفتی خلیج فارس خیزش گازی فرازآوری با گاز فرازآوری مصنوعی فرازآوری مصنوعی نفت بهینه سازی سیستم فرازآوری با گاز افزایش تولید نفت به روش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *